2010. június 5., szombat

hamvas

Reggel Természet Gyógyász magazint olvastam. :)
1999. június V. évfolyam 6. szám.
Nagy házban találtam. :) (rengeteg van még...)
elkezdetem beleásni magam... jó írásokat találtam benne, jó igazságokat...
László Ruth és Dr. Karácsony Ferenc.
aztán így utána néztem az olvasott dolgoknak:

Hamvas-Tár 1.


Gátlástalan életszomjúság az embernek nem eredeti magatartása, hanem azért keletkezett,
mert valamit, ami az életnél fontosabb, elveszített. A szomjúság - az Upanisádok kámája,
Buddha trisnája, Böhme Gierje - a primordiális létezés teljessége elvesztésének következménye.
Mivel a teljesség elveszett, az ember lefokozott állapotba került. A lefokozott
állapot kínzó hiányérzete az, amely sóvárrá teszi, és a lefokozott állapot homálya akadálya
annak, hogy önmaga lehessen. Nem az élet élvezetét kell megszüntetni, hanem a lefokozott
állapotból kell kilépni.



*
"A magány nem egyedül pszichológiai élmény, mert hiszen pszichológiai élmény egyedül nincs."
(A magány szociológiája)



"A gyönyör és a kín között lényeges különbség nincs. Amíg az ember él, addig jóra és
rosszra egyaránt szomjas, és csak egyet akar, az élet kábító italától lerészegedni -"


"Az egyetlen úton vagy. De az út hosszú - "

"Önnek nagy szüksége van rám, ahogy nekem is nagy szükségem van önre. Azt hiszem,
egyetlen nagy szenvedélyem, az indián nő azért volt olyan feneketlen, mert ő kőből volt, és
az én szellemi lényemnek arra a kemény és masszív anyagra volt szüksége.Ön inkább
sár, de ez még érdekesebb. Egészen formátlan. Csak az én tüzemmel tud magából alakot
égetni. Látja, milyen hévvel kínálkozom. Ön föld és víz, nedves anyag, amiből az első
embert gyúrták, én vagyok a tüzes lélegzet, amit ebbe az anyagba lehelnek. Egész
genezis. Csak ketten vagyunk egész ember."



"A cél nem bármit is eltiltani. Hadd jöjjön az egész. De sohasem hagyni, hogy rajtam bármi
erőt vegyen. Se szerelem, se vallás, se mű, se gyönyör. Nem aszkézis. Semmit sem a
tudat alá nyomni. Mindent látni. Ha a küszöb alá nyomja, azonnal erjedni kezd. A pokol tele
van penésszel és pincegombával és mocsárgázzal. Felszabadulni. Nem kompenzálni,
hanem szublimálni, ha így jobban érti. Piha. Még filozófus leszek. Nincs bűn és erény, jó és
rossz. Túl. Messze túl. A tisztult amoralitás -"



; D

("vackolj belém.")

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése