2010. április 11., vasárnap

költészet


A költészet napja - József Attila születésnapja
az ő tiszteletére.


olvastátok a szabad ötletek jegyzékét?
olvastatok már tőle verseket bőgve?
olvastatok már tőle verseket teljes átéléssel?
éreztétek már úgy hogy ezt a verset ő nektek írta?
-igen
-igen
-igen
-igen

parasztanyóka,kései sirató, kertész leszek,hetedik...
hosszú a kedvencek sora... főleg tőle.
egy örült zsenitől...
ott van az a hajszál igen ott van... és nem tudni melyik oldalra libben el.
akkor örült vagy zseni?
mindkettő
volt ő
mindkettő
...
Kései Sírató
/részlet/

"Utoljára Szabadszállásra mentem,
a hadak vége volt
s ez összekuszálódott Budapesten
kenyér nélkül, üresen állt a bolt.
A vonattetőn hasaltam keresztben,
hoztam krumplit; a zsákban köles volt már;
neked, én konok, csirkét is szereztem
s te már seholse voltál."

Kertész leszek

Kertész leszek, fát nevelek,
kelő nappal én is kelek,
nem törődök semmi mással,
csak a beojtott virággal.

Minden beojtott virágom
kedvesem lesz virágáron,
ha csalán lesz, azt se bánom,
igaz lesz majd a virágom.

Tejet iszok és pipázok,
jóhíremre jól vigyázok,
nem ér engem veszedelem,
magamat is elültetem.

Kell ez nagyon, igen nagyon,
napkeleten, napnyugaton -
ha már elpusztul a világ,
legyen a sírjára virág.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése